پیروی از هوای نفس

در مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا س گله‌دار بیان شد.

پیروی از هوای نفس

نشستی با عنوان«پیروی از هوای نفس»با سخنرانی«خانم راضیه راست‌روش»استاد و مبلغ دینی حوزه،در مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س)گله‌دار با حضور بیش از 40 نفر طلاب و بانوان این شهر برگزار شد.

«خانم راضیه راست‌روش»استاد و مبلغ دینی حوزه،گفت: شیطان،از طریق هوای نفسانی در انسان نفوذ می‌کند؛ کار و تلاش وی را تایید می‌کند؛کارهای زشت را در نظرش تزیین می‌کند؛ وی را در انجام آن وسوسه می‌نماید و با دادن وعده‌های دروغین و ترساندن از آینده آنها را از انجام کارهای خیر باز می‌دارد،و آنها هدایت نخواهند شد. وی بیان کرد:یکی از آسیب‌های جدی کرامت انسانی،اسارت عقل انسان در خواسته‌های هوای نفس است.کسی که عقلش در اسارت نفس اماره و خواسته‌های نفسانی است،نمیتواند از کرامت و منزلت انسان بهره‌مند شود. «خانم راست‌روش»با توجه به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) که بدترین دشمن تو نفس توست که در درون توست؛تاکید کرد: نفس ما دشمنی است که می‌خواهد ما را ذلیل و نابود کند.نه تنها باید این نفس خطرناک را ارباب خودمان قرار ندهیم،بلکه با او رفاقت و دوستی هم نباید داشته باشیم زیرا بی‌اعتنایی و غفلت از این دشمن بی‌رحم و خطرناک،ما را بیچاره می‌کند.

وی در پایان راه‌های مبارزه با نفس را تشریح کرد:باید ابتدا نفس را طرف مقابل خود ببینیم و او را دشمن بدانیم، تا بتوانیم او را زمین بزنیم،وگرنه او ما را به زمین خواهد زد. و احساس خودمان را نسبت به نفس خود تغییر دهیم و او را دشمن خود بدانیم؛دشمنی که هر لحظه می‌خواهد به ما صدمه بزند و ما را ذلیل کند.


       

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.