مسابقه و رقابت در چشم و هم چشمی


برگزاری نشست اخلاقی با موضوع«زیاده‌خواهی و چشم وهم‌چشمی» با سخنرانی«حجت‌الاسلام غلامرضا ابراهیمی» مبلغ دینی حوزه با حضور 50نفر از طلاب ،اساتید و بانوان شهر در تاریخ17/8/95در مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س)گله‌دار برگزار شد.

«حجت‌الاسلام غلامرضا ابراهیمی»مبلغ دینی حوزه،گفت:وقتی ما از پدیده نابهنجار چشم وهم‌چشمی سخن به میان می‌آوریم،منظور رقابت و مسابقه در مادیات است؛وگرنه مسابقه در معنویات و اخلاق و این‌که هرکسی در کار نیک و خیر شتاب کند و در انجام آن گوی سبقت را از دیگران برباید، بسیار کار پسندیده و اخلاقی است و خداوند در آیات آن را به عنوان یک ارزش معرفی نموده است. وی بیان کرد:گیرودارهای ناشی از چشم وهم‌چشمی گاهی شکاف‌های بزرگی را در خانواده پدید می‌آورد؛رقابت ناسالم مالی در بین افراد بدون در نظر گرفتن شرایط مالی خانواده انزوای فرد را به دنبال دارد و یکی ازعوامل مهم در طلاق زوج‌هاست که با طلاق عاطفی شکل می گیرد.

«حجت‌الاسلام ابراهیمی»تاکید کرد:کسانی که دچار رفتار چشم وهم‌چشمی هستند از مسئله الگوپذیری و تقلید کردن فطری بشری به درستی بهره نمی‌گیرند و آن را در جایی نادرست هزینه و خرج می‌کنند.بنابراین می‌بایست کسانی که گرفتار چشم و هم‌چشمی و خودخواهی هستند آموخت که به جای آن‌که در این حوزه‌ها از دیگری تقلید کنند،در اموری تقلید کنند که برای آنان مفید و سازنده است.


      

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.