کتاب قرآن باید منشأتمام کتابها باشد

کتاب قرآن باید منشأ تمام کتابها باشد
ویژه برنامه کتاب وکتابخوانی در مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار با عنوان«واژه کتاب در قرآن» با سخنرانی«آقای موسی هنرپیشه»استاد دانشگاه و با حضور بیش از50 نفر از طلاب و اساتید در تاریخ 26/8/95برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری ـ اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه خواهران،« آقای موسی هنرپیشه» استاد دانشگاه گفت: واژه کتاب و مشتقات آن 258بار در قرآن تکرار شده که از بررسی مجموع این آیات نکات مهمی در رابطه با کتاب و کتابخوانی به دست می‌آید.از جمله اینکه دو نوع کتاب داریم :یکی کتاب تکوینی و دیگری کتاب تشریع و هر نویسنده‌ای باید در نوشته خویش، کتاب دقیق خلقت را به همراه آیات خدای‌متعال بررسی و برآیند همه اینها و نتیجه‌اش افزایش ایمان به خدا باشد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از معانی کتاب در فرهنگ نورانی قرآن«نامه عمل انسان»است،تصریح کرد: ما باید در نوشته‌هایمان مراقب باشیم که این نوشته، نامه عمل ما در قیامت نیز خواهد بود بنابراین آخرت‌گرایی حکم می‌کند که نوشته‌هایمان نباید هیزم جهنم ما باشد بلکه به عکس باید فراهم‌کننده نعمات بهشتی ما باشد.
آقای هنرپیشه با اشاره به آیه 79 سوره مبارکه بقره«فَوَيْلٌ لِلَّذينَ يَکْتُبُونَ الْکِتابَ بِأَيْديهِمْ ثُمَّ يَقُولُونَ هذا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ لِيَشْتَرُوا بِهِ ثَمَناً قَليلاً» گفت: این آیه نیز در بر‌گیرنده پیام مهمی در حوزه کتاب و کتابخوانی است و این‌که نباید به نظرات شخصی خود رنگ دین داده و آن را به جای پیام وحیانی جا بزنیم. باید با مطالعه دقیق،مطمئن شویم که نظر خداوند به عنوان شارع مقدس همین است.
وی خاطرنشان کرد:اخلاق نویسندگی حکم می‌کند که نظر دیگران را به نام خود و یا نظر خود را به نام دیگران ننویسیم مگر اینکه پی‌نویس بدهیم و قانون نویسندگی را رعایت کنیم.
استاد دانشگاه در پایان به سؤالات طلاب پاسخ داد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.