آرشیو برای: "مهر 1396"

رجعت به دنیا

  از امام صادق (علیه السلام) روایت شده است که نخستین کسی که در دوران رجعت، به دنیا بازمی گردد حسین بن علی (علیه السلام) است. آن حضرت در آن دوران چهل سال در دنیا درنگ می کنند به گونه ای که از کبر و سن و پیری، موی ابروان آن حضرت بر چشمشان می ریزد. در… بیشتر »

آموزش منبع یابی

در تاریخ 1396/7/18 اولین دوره منبع یابی به پیشنهاد معاونت پژوهش مدرسه برگزار شد. این جلسه که با حضور کتابدار مدرسه و با استقبال جمعی از طلاب  در کتابخانه مدرسه برگزار شد. سرکار خانم عبدلله پور ابتدای جلسه به معرفی منابع متعددی که طلاب می توانند به وسیله… بیشتر »

گزارش جلسه دوم آموزش ICDL

در تاریخ 1396/7/22 دومین جلسه آموزش ICDL با حضور خانم عبدلله پور و تعدادی از طلاب مدرسه برگزار شد. در این جلسه که در واقع ادامه جلسه اول بوده و در کتابخانه برگزار شد استاد مربوطه به ادامه مباحث جلسه پیش پرداخته و بحث خود را با توضیحاتی در مورد… بیشتر »

گزارش آموزش ICDL

در تاریخ  1396/7/15 اولین جلسه آموزشی ICDL در کتابخانه حوزه برگزار شد. این دوره که به پیشنهاد معاونت پژوهش مدرسه و با حضور سرکار خانم عبدالله پور برگزار شد با استقبال تعدادی از طلاب مواجه شد در این جلسه استاد مربوطه در ابتدا به معرفی برنامه های… بیشتر »

شبهه محرمی

  سؤال: چرا حضرت عباس(علیه السلام) آب نیاشامید تا سیراب شده، تا قوت و نیروی بیشتری بر دشمن حمله کند و آنان را نابود سازد و از این راه بتواند به امام حسین(علیه السلام) و دین اسلام بیشتر خدمت کند؟   پاسخ: اولاً: هدف امام حسین(علیه السلام) در واقعه کربلا… بیشتر »

شبهه های محرمی

  چرا سوره فجر را سوره امام حسین(علیه السلام) نامیده اند؟ پاسخ: معرفی این سوره به عنوان سوره امام حسین(علیه السلام) به خاطر این است که مصداق بارز نفس مطمئنه است که در آخرین آیات سوره آمده است. امام صادق (علیه السلام) به اصحاب خود فرمود: «سوره فجر را در… بیشتر »

دفاعیه

در تاریخ 96/6/22 دفاعیه 4نفر از طلاب فارغ التحصیل مدرسه در حوزه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) عسلویه برگزار شد. در این جلسه که از طریق ویدئو پرزکتر و با داوری حجة الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا و با حضور معاونت پژوهش مدرسه برگزار شد هریک از طلاب فارغ… بیشتر »

فراخوان پژوهشی

معاونت پژوهش مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(سلام الله علیها) گله دار به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم اقدام به برگزاری فراخوان مقاله ای با عنوان ره توشه عاشورا با محورهای زیر نموده است.: 1- پیام های تربیتی عاشورا 2- عوامل ماندگاری واقعه عاشورا 3- درسهای عاشورا… بیشتر »

جلسه جایگاه پژوهشی

در تاریخ 96/6/24 اولین جلسه جایگاه پژوهش  و رابطه آن با ایمان واخلاق در نمازخانه حوزه با حضور جمعی از طلاب مدرسه برگزار شد که در این برنامه جناب آقای حصاری معاونت پژوهش به بیان نکاتی در این مورد پرداختند که به شرح ذیل می باشد. دامنه علوم در عالم… بیشتر »

شبهه درخواست آب

    پرسش: آیا امام حسین(علیه السلام) از دشمن برای خود درخواست آب کرد؟ در نیمروز اول عاشورا با آنکه تشنگی به شدت به امام (علیه السلا)، یاران و خانواده اش فشار می آورد؛ اما در هیچ یک از منابع معتبر، گزارشی وجود نداردکه مضمون آن درخواست آب از سوی امام  از… بیشتر »

شبهه محرم

  علم امام حسین(علیه السلام) به شهادت   از سؤال هایی که همواره در مورد قیام امام حسین(علیه السلام) و واقعه عاشورا به طور ویژه مطرح می شود، این است که آیا امام حسین(علیه السلام) به شهادت خود آگاه بود. اگر آگاه بوده، چگونه می توان اقدام امام (علیه السلام)… بیشتر »