کارگاه روانشناسی

کارگاه روانشناسی با موضوع «شادابی و سلامت» در مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار با حضور طلاب و استادان برگزار شد.

«خانم نرجس عباسی» استاد دانشگاه در جمع طلاب خواهر حوزه علمیه گفت: یکی از عواملی که باعث درک و فهم بهتر مسایل و کسب انگیزه بالاتر برای عمل می‌شود، نشاط است زیرا نشاط باعث می‌شود خستگی کمتری از عمل احساس کنیم و نتیجه بهتری از عمل کسب کنیم. وی خاطرنشان کرد: جهان طبیعت و زندگی انسان آمیخته با غم و شادی است و آدمی از جهتی در کشاکش این دو هیجان شکوفا می‌شود. اسلام این نیاز اساسی را به خوبی درک می‌کند و به منظور برخورد متعادل با آن توصیه‌های فراوان دارد.

استاد دانشگاه تصریح کرد: شادی یک نیاز فطری انسان است. همه انسان‌ها ضرورت و نیاز به شادی و تفریح را برای حفظ سلامت زندگی و آرامش روح و جسم به راحتی درک می‌کنند. زندگی بدون شادی، استراحت و نشاط باعث ایجاد استرس، عصبانیت مزمن، گرفتگی دائم، بداخلاقی و کاهش شوق زندگی می‌شود و بیماری و افسردگی در پی دارد. بنابراین خندیدن و خنداندن، دلشاد و مسرور بودن، خنده رو بودن و لبخند داشتن به عنوان یک«ضرورت» در زندگی انسان نقش تعیین کننده دارد.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.