کارگاه روش نویسندگی

سومین دوره کارگاه روش نویسندگی با حضور طلاب در مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) گله دار برگزار شد.

 «خانم ام ایمن عباسی» استاد حوزه، به موانع نویسندگی و راه های برون رفت از آن اشاره کرد و گفت: نویسندگی عبارت از نگارش پیامی گیرا با قلمی شیواست. زیرا برای دست یابی به نوشته ای شیوا ابتدا باید موانع را شناخت و در پی رفع آنها بود.

وی افزود: علاقه مندان به نگارش باید در ابتدا نوع نگارش و سبک نویسندگی یکی از نویسندگان موفق و بزرگ را الگوی خویش قرار دهند و با آن ارتباط حسی و قلمی برقرار کنند و از رمز و راز های نویسندگی او باخبر شوند، سپس در مراحل بعدی از آثار نویسندگان دیگر و سبک های تازه تری بهره مند شوند و بهترین سبک انتخابی خود را از میان همان سبک ها دنبال کنند. استاد حوزه در ادامه با اشاره به اینکه نویسندگی ترکیبی از آموزش و تجربه است خاطرنشان کرد: نویسندگی، ترکیبی از آموزش و کاربست آن در نوشتن است.

بنابراین صرف آموزش و گذراندن دوره و دیدن کلاس و خواندن متون فن نگارش، کافی نیست. و از سوی دیگر، تنها تکیه بر نوشتن بدون شناخت قواعد و رموز و آداب نگارش راه به جایی نمی برد و انسان را نویسنده نمی سازد.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.